In het eerste artikel bij de lancering van deze nieuwsite stelden we aan de kaak dat de mainstream media zo’n € 400 miljoen onrechtstreekse subsidies krijgt. Die subsidies werden afgelopen jaren gebruikt om massaal andere kranten in het buitenland op te kopen. De meeste kranten in Nederland zijn ondertussen in handen van DPD Media, met nog meer overnames in Scandinavië.
De hoofdreden waarom je nergens een kritisch geluid hoort in de mainstream media: wiens brood men eet, wiens woord men spreekt.
En blijkbaar hebben ze zich dit jaar goed gedragen door het mee helpen verspreiden van de propaganda. Als beloning krijgen ze nog eens € 996.000 extra zogezegd voor strategische transformatiesteun.

Interessant om te weten is dat DPG Media in 2019 zo’n € 129 miljoen euro winst gemaakt heeft. Dat lijkt dus een heel gezond bedrijf. Maar vergeet hier niet die € 400 miljoen onrechtstreekse subsidies. Die subsidies zijn voor gans de sector van de mainstream media dus dat geld komt niet allemaal bij DPG Media terecht, maar gezien het een grote speler is zal er toch wel een aanzienlijk stuk daar belanden. Neem dus die € 129 miljoen, trek daar het deel van de € 400 miljoen af en zou er dan überhaupt nog winst zijn?
En dan komen we terug op wat we in ons allereerste artikels schreven. De mainstream media is een stervend medium. De manier hoe mensen media consumeren is totaal veranderd. De inkomsten zijn bijgevolg ook fors gedaald. De mainstream media ligt nu aan een subsidie-infuus. Zonder infuus is het waarschijnlijk game over. Voor hun is het kwestie van te overleven. Ons staat het buiten kijf dat er aan die subsidies voorwaarden verbonden zijn. En één van de voorwaardes is om de “narrative” van een killervirus letterlijk over te nemen van onze overheid met een verbod om daar kritische vragen over te stellen. Uiteindelijk draait de belastingbetaler dan ook nog op om de propaganda in de mainstream media te bekostigen.