Wat we al wisten de dag dat er sprake was van een pandemiewet: de pandemiewet is gestemd. We wisten dat niets of niemand deze zou tegenhouden. Deze moest en zou er komen. Alle kaarten liggen op tafel om nu een wettelijk kader te creëren voor onze gevangenis; anders dan een gevangenis kunnen we het niet noemen. De laatste keer tegengehouden door de oppositie. Er was toen sprake dat de pandemiewet pas ergens na het groot verlof terug op de agenda zou komen. Tot de grote watersnood. Iedereen afgeleid. Op identiek dezelfde dag was plots de pandemiewet erdoor? Toeval? We denken van niet. Iedereen afgeleid door de ramp in Wallonië en de overstromingen op vele andere plaatsen. Terwijl dit groot nieuws zou moeten geweest zijn was de stemming van de pandemiewet in de msm niet meer dan een fait-divers. Er is ook geen woord verteld van wat in de pandemiewet staat.
Het is dus weeral aan een kleine onafhankelijke nieuwssite als wakkernieuws.be om de mensen te informeren over wat in die pandemiewet staat.
Hierboven kan u de pandemiewet in zijn geheel lezen. Wij gaan er de belangrijkste zaken uithalen.
Deze wet is van toepassing bij een epidemische noodsituatie die een ernstige bedreiging vormt of kan vormen en die een groot aantal mensen treft of kan treffen. In dit geval kondigt de koning een epidemische noodsituatie aan die max. 3 maanden duurt. Nadien kan die de instandhouding van deze noodsituatie aankondigen voor opnieuw max. 3 maanden.
Hier staat nergens vermeld wat die epidemische noodsituatie inhoudt. Volgens Sciensano is er sprake van een epidemische drempel vanaf 153 raadplegingen per 100 000. Er is pas sprake van een pandemie als deze situatie zich 2 weken na elkaar voordoet. Een epidemische drempel is nog geen noodsituatie. Als we kijken wat er momenteel aan de hand is, is het simpel: er overlijden momenteel bijna geen mensen meer aan covid, ook de ziekenhuisopnames zijn heel laag. Toch is er volgens onze beleidsmakers een pandemie. M.a.w. die kunnen een epidemische noodsituatie uitroepen wanneer ze het believen en deze tot in het oneindige verlengen. We zitten nu 1,5 jaar in deze nachtmerrie. Dit zou betekenen dat we al 1,5 jaar in een noodsituatie zouden gezeten hebben mocht de pandemiewet reeds van in het begin van kracht geweest zijn. Tegen dat in het najaar de griep terug in land is, kan je er dus donder op zeggen dat ze een epidemische noodsituatie gaan uitroepen om deze meermaals met 3 maanden te verlengen.
Gouverneurs en burgemeester wordt ook vrij spel gegeven: die mogen lokaal nog strengere maatregelen nemen. In sé eerst overleggen met de minister maar als de hoogdringendheid geen overleg toelaat mogen ze dat ook in hun eentje beslissen. M.a.w. carte blanche voor gouverneurs en burgemeesters.
Vanaf Art. 5 gaat het hek helemaal van de dam.
§1a: het bepalen van nadere regels of voorwaarden voor de toegang tot, het beperken van de toegang tot of de sluiting van één of meerdere categorieën van inrichtingen.
Wat betekent deze voorwaarde voor toegang tot? Kan iets simpel zijn als het dragen van een niet-werkend mondmasker. Maar kan ook inhouden geen toegang indien u niet gevaccineerd bent. En welke inrichtingen zijn dat dan? Grote evenementen? Voedingswinkels? Hier staat de deur dus op een kier om de toegang te verbieden tot mensen die niet gevaccineerd zijn.
&3 De koning kan personen en zaken die hij nodig acht opvorderen. Zou dus bv. gebruikt kunnen worden voor het opvorderen van evenementhallen, sporthallen,… om in te richten al noodziekenhuis. Echter… Herinnert u zich nog het tekort aan mondmaskers tijdens de eerste lockdown? Toen mochten stoffenwinkels openblijven omdat die mondmasker konden maken of de materialen voorzien om deze zelf te maken. Dit betekent dus dat de overheid de stock van deze stoffenwinkels kan opvorderen eveneens als de eigenaar. M.a.w. de overheid kan alles en iedereen waarvan zij denken dat het noodzakelijk is opvorderen. En nee dat gaat niet de politie, het leger, de brandweer zijn. Die werken al voor de overheid die moeten ze niet opvorderen.
De andere zaken in artikel 5 hebben toepassing op de zaken die we het afgelopen 1,5 jaar al gezien hebben: sluiten van de grenzen, verbieden van de verkoop van betaalde goederen, verbod op samenscholing (verbod om te betogen), beperken van verplaatsingen (blijf in uw kot), sluiten van niet-essentiële winkels, afstand houden, mondmaskers, handen ontsmetten,… Hetzelfde soort maatregelen die we het afgelopen 1,5 jaar gezien hebben maar nu in een wet gegoten. En zoals we hierboven beschreven hebben theoretisch onbeperkt verlengbaar voor telkens 3 maanden. Zoals we ook al vaak schreven: dit “nieuwe normaal” met asociale distancing, beperkte contacten, mondmaskers gaat NOOIT meer weg tenzij mensen massaal in opstand komen.
En dan komen we bij de strafmaatregelen
Geldboetes tot € 500. Dus de boete voor het niet dragen van dat niet-werkende mondmasker zou kunnen verhoogd worden van € 250 naar € 500. Alleen men gaat nu veel verder dan enkel een geldboete. U kan veroordeeld worden tot 1 à 3 maanden onder elektronisch toezicht of tot max. 3 maanden gevangenis straf. DIT IS BUITEN ALLE PROPORTIE. Thuis opgesloten met een enkelband omdat u uw niet-werkende mondmasker niet droeg of omdat u niet in quarantaine wou gaan na een risicocontact terwijl u zelf niets van symptomen hebt? Of gewoonweg direct de gevangenis in? Dit alles komt dan ook nog eens op uw strafblad.
M.a.w. als u de dictatoriale maatregelen die wetenschappelijk totaal niet onderbouwd zijn niet blindelings gehoorzaamt dan wordt u gewoon behandelt als een zware crimineel!
De Belgische dictatuur is bij deze een feit!!!
Kanttekening die we willen maken is dat deze wet nog niet in het staatsblad verschenen is dus is nog niet van kracht. We vingen ook op dat deze wet niet ondertekend werd waardoor deze ook niet rechtsgeldig is. Dit laatste kunnen we wel niet verifiëren. We kunnen u wel voor 100% garanderen dat ergens in september-oktober een epidemische noodsituatie uit te roepen om dan terug te vallen op deze pandemiewet.